K čemu systém sekundárního vzduchu slouží
Systém sekundárního vzduchu (SAS) slouží ke vstřikování (foukání) vzduchu za výfukové ventily motoru v době kdy je motor studený a výfukové plyny obsahují hodně nespáleného paliva. Tyto plyny díky přidaného vzduchu dohoří u katalyzátoru čímž jej rychleji zahřejí. Čím dříve je katalyzátor zahřátý na provozní teplotu, tím dříve katalyzuje výfukové plyny a plní svou funkci. Ve skutečnosti se jedná o rozdíl asi 5ti minut kdy by se katalyzátor zahřál i samovolně.
Musí systém v autě být
Krátce řečeno NE. Motor bude bez systému fungovat úplně stejně, s tím rozdílem že Vás už nebude otravovat chybová hláška o selhání systému sekundárního vzduchu. Kontrola emisí musí probíhat na zahřátém motoru, takže ani zde není žádný problém.
Jak poznám že je systém vadný
Pokud detekuje řídící jednotka závadu na SAS rozsvítí se kontrolka motoru a rozbliká tempomat. Jelikož je takto hlášena obecná chyba emisního systému, je potřeba připojit libovolnou OBDII diagnostiku a vyčíst chybový kód. Následující kódy signalizují závadu na SAS a jsou vyřešeny instalací modulu pro vyřazení SAS:
- P0410
- P0413
- P0414
- P0418
- P1410
- P1418
- P2432
- P2433
- P2440
- P2441
- P2444
Řešení problému
Na základě nápadu ruských nadšenců byl vyvinut modul pro vyřazení SAS, původní myšlenka byla na základě několika let spolupráce s autoservisy a testování doladěna, aby se eliminovaly problémy s kolísáním okolního tlaku vzduchu, oxidací relé, špatné míchání směsi pro 2010+ a s tím spojené chyby původní konstrukce. Instalace tohoto modulu je plně vratná, tj. pokud z nějakého důvodu chcete své auto uvést do původního stavu je to možné během pár minut. Instalace modulu je popsána v návodu, který je ke stažení níže. Pro informaci o aktuální ceně a objednávky mne prosím kontaktujte na telefonu nebo e-mailu uvedeném ZDE.
Modul je kompatibilní se všemi vozy Subaru, které mají čidlo atmosférického tlaku v řídící jednotce (Generace 4 2005-2009, wrx do roku 2007). U turbo motorů se místo modulu často instaluje EcuTek nebo podobný SW do řídící jednotky v rámci zvyšování výkonu, která systém deaktivuje softwarově, takže potom stačí systém jen odpojit. Pro modely 2010+, které používají čidlo tlaku v kombinovaném SAS ventilu pro míchání směsi, je určen nový model bajpásu 2010+.
Návod na instalaci modulu pro vyřazení systému sekundárního vzduchu do roku 2010
Návod na instalaci modulu pro vyřazení systému sekundárního vzduchu od roku 2010 včetně
Pokud je požadována demontáž ventilů, nebo ventily netěsní, mohou se přes vstřikovací kanálu SAS v hlavách motoru dostat zplodiny do motorového prostoru a dále do kabiny, je potřeba systém zaslepit, k tomu jsou určeny záslepky z eloxovaného 5mm hliníku s těsněním Reinz Xtreme 1.6 mm, které se přišrubují na motor místo potrubí z ventilů.