Modul pro vyřazení systému sekundárního vzduchu

K čemu systém sekundárního vzduchu slouží

Systém sekundárního vzduchu (SAS) slouží ke vstřikování (foukání) vzduchu za výfukové ventily motoru v době kdy je motor studený a výfukové plyny obsahují hodně nespáleného paliva. Tyto plyny díky přidaného vzduchu dohoří u katalyzátoru čímž jej rychleji zahřejí. Čím dříve je katalyzátor zahřátý na provozní teplotu, tím dříve katalyzuje výfukové plyny a plní svou funkci. Ve skutečnosti se jedná o rozdíl asi 5ti minut kdy by se katalyzátor zahřál i samovolně.

Musí systém v autě být

Krátce řečeno NE. Motor bude bez systému fungovat úplně stejně, s tím rozdílem že Vás už nebude otravovat chybová hláška o selhání systému sekundárního vzduchu.

Jak poznám že je systém vadný

Pokud detekuje řídící jednotka závadu na SAS rozsvítí se kontrolka motoru a rozbliká tempomat. Jelikož je takto hlášena obecná chyba emisního systému, je potřeba připojit libovolnou OBDII diagnostiku a vyčíst chybový kód. Následující kódy signalizují závadu na SAS a jsou vyřešeny instalací modulu pro vyřazení SAS:

  • P0410
  • P0413
  • P0414
  • P0418
  • P1410
  • P1418
  • P2432
  • P2433
  • P2440
  • P2441
  • P2444

 Řešení problému

Na základě nápadu ruských nadšenců byl vyvinut modul pro vyřazení SAS. Instalace tohoto modulu je plně vratná, tj. pokud z nějakého důvodu chcete své auto uvést do původního stavu je to možné během 5ti minut. Instalace modulu je popsána v návodu, který je ke stažení níže. Pro informaci o aktuální ceně a objednávky mne prosím kontaktujte na telefonu nebo e-mailu uvedeném ZDE.

Modul je kompatibilní se všemi vozy Subaru, kterém mají čidlo atmosférického tlaku v řídící jednotce (Generace 4 2005-2009, wrx do roku 2007). U turbo motorů se místo modulu často instaluje EcuTek nebo podobný SW do řídící jednotky, která systém deaktivuje softwarově, takže potom stačí systém jen odpojit.

  Návod na instalaci modulu pro vyřazení systému sekundárního zduchu

 


Vytisknout