Modul pro vyřazení systému sekundárního vzduchu

K čemu systém sekundárního vzduchu slouží

Systém sekundárního vzduchu (SAS) slouží ke vstřikování (foukání) vzduchu za výfukové ventily motoru v době kdy je motor studený a výfukové plyny obsahují hodně nespáleného paliva. Tyto plyny díky přidaného vzduchu dohoří u katalyzátoru čímž jej rychleji zahřejí. Čím dříve je katalyzátor zahřátý na provozní teplotu, tím dříve katalyzuje výfukové plyny a plní svou funkci. Ve skutečnosti se jedná o rozdíl asi 5ti minut kdy by se katalyzátor zahřál i samovolně.

Musí systém v autě být

Krátce řečeno NE. Motor bude bez systému fungovat úplně stejně, s tím rozdílem že Vás už nebude otravovat chybová hláška o selhání systému sekundárního vzduchu. Kontrola emisí musí probíhat na zahřátém motoru, takže ani zde není žádný problém.

Jak poznám že je systém vadný

Pokud detekuje řídící jednotka závadu na SAS rozsvítí se kontrolka motoru a rozbliká tempomat. Jelikož je takto hlášena obecná chyba emisního systému, je potřeba připojit libovolnou OBDII diagnostiku a vyčíst chybový kód. Následující kódy signalizují závadu na SAS a jsou vyřešeny instalací modulu pro vyřazení SAS:

  • P0410
  • P0413
  • P0414
  • P0418
  • P1410
  • P1418
  • P2432
  • P2433
  • P2440
  • P2441
  • P2444

 Řešení problému

Na základě nápadu ruských nadšenců byl vyvinut modul pro vyřazení SAS, původní myšlenka byla na základě několika let spolupráce s autoservisy a testování doladěna, aby se eliminovaly problémy s kolísáním okolního tlaku vzduchu, oxidací relé, špatné míchání směsi pro 2010+ a s tím spojené chyby původní konstrukce. Instalace tohoto modulu je plně vratná, tj. pokud z nějakého důvodu chcete své auto uvést do původního stavu je to možné během pár minut. Instalace modulu je popsána v návodu, který je ke stažení níže. Pro informaci o aktuální ceně a objednávky mne prosím kontaktujte na telefonu nebo e-mailu uvedeném ZDE.

Modul je kompatibilní se všemi vozy Subaru, které mají čidlo atmosférického tlaku v řídící jednotce (Generace 4 2005-2009, wrx do roku 2007). U turbo motorů se místo modulu často instaluje EcuTek nebo podobný SW do řídící jednotky v rámci zvyšování výkonu, která systém deaktivuje softwarově, takže potom stačí systém jen odpojit. Pro modely 2010+, které používají čidlo tlaku v kombinovaném SAS ventilu pro míchání směsi, je určen nový model bajpásu 2010+.

 

  Návod na instalaci modulu pro vyřazení systému sekundárního vzduchu do roku 2010

Návod na instalaci modulu pro vyřazení systému sekundárního vzduchu od roku 2010 včetně

 

 

Pokud je požadována demontáž ventilů, nebo ventily netěsní, mohou se přes vstřikovací kanálu SAS v hlavách motoru dostat zplodiny do motorového prostoru a dále do kabiny, je potřeba systém zaslepit, k tomu jsou určeny záslepky z eloxovaného 5mm hliníku s těsněním Reinz Xtreme 1.6 mm, které se přišrubují na motor místo potrubí z ventilů.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Subaru Outback BS - Zapínání zadních světel s denním svícením

Proč svítit zadníma světlama ve dne?

Není to povinné, ale je mnoho situací kdy to z pohledu bezpečnosti význam má. V době kdy jsou světla LEDkové nevidím důvod proč by svítit nemohly.
U mnoha aut je tato funkce dostupná jako volba pro severské země, nicmene OTB BS mezi ne bohužel nepatří. 

Zapojení

V zapojení je navíc jen jedna dioda a kus drátu, která blokuje spínaní relé pro zadní lampy a osvětlení SPZ signálem, který spíná denní svícení DRL, jinak je použito vše co již auto obsahuje. Na schématech níže je zakreslena úprava. 

 

 

 

 

Postup při úpravě

  1. Otevřeme skřín s pojistkami a relé v motorovém prostoru.
  2. Vyndáme relé znázorněné na obrázku červeně. Jde to blbě, pozor na poškození relé při páčení a nadávání.
  3. Pomocí plastových zarážek uvolněte pojistkový box a vysuňte nahoru. 
  4. U naznačených pozic relé potřebuejem vyndat hnědý a fialový drát. Faston konektory jsou aretovány plastovýma zarážkama. 
    Schemacky nakresleno na fotce. Červeně je plastová zarážka a směr jejího odjištění tenkým šroubovákem a modře je konektor v diře. Pohled je směrem shora. 
  5. Po vyražení ucvakněte hnědý kabel u fastonu a přípájejte diodu, anoda diody bude směrem k fastonu. Na katodu diody připájejte púvodní hnědý drát. 
  6. Na anodu diody přípájejte 20cm nového drátu. Jeho druhý konec připájejte na druhý vytažený faston s fialovým drátem. 
  7. Fasony zasuňte zpět do patice rele. Je potřeba je zasunout hluboko, lepe se to dělá s pomocí tenkého nástroje, protože drátem nejdou zatlačit. Ověřte že drží a jsou zajištěné. 
  8. Zasuňte obě relé. 
  9. Ověřte funkci světel, ve vvšech pozicích by měly zadní světla svítit. 
  10. Pokud je vše OK zacvakněte pojistkový box do obalu a zakrytujte. Hotovo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co vám laborka může nabídnout:

 

Výroba

 
  • Vývoj elektroniky dle požadavku zákazníka vč. software
  • Prototypová výroba
  • Možnost zajištění sériové výroby

 

 

Služby

 
  • Konzultace pro technická řešení
  • Poradenství při troubleshootingu a debugingu
  • Možnost externí spolupráce 
  • Servis zařízení
  • Školení 

Reference

 

Řídící jednotka sauny Konfigurační přípravek pro výrobu Dálkové ovládání magnetických antén

 

Free Joomla! templates by Engine Templates